VoIP a krádeže dat
voip-2

VoIP a krádeže dat

VoIP dnes běžně využívají firmy i jednotlivci pro kvalitní telefonní služby a rychlý přenos dat. Přemýšlíte nad tím, zda je volání přes internet bezpečné?  Jak je to tedy s hovory přes internet a případnými krádežemi citlivých dat?

S VoIP snížíte náklady na minimum

Volání přes internet představuje perfektní řešení pro jednotlivce i každou firmu. Výhody volání s VoIP pocítíte především při častých hovorech do zahraničí. S touto službou výrazně ušetříte měsíční náklady na volání. Kvalita hovoru je prakticky stejná jako u klasické telefonní linky. Přenos zvuku je zcela čistý a kromě hlasu můžete zároveň přenášet video nebo obrázky. Riziko odposlouchávání nebo krádeže dat není vyšší než u jakékoli jiné běžné formy komunikace.

Riziko představují zaměstnanci

Z praxe víme, že rizikovým faktorem při úniku citlivých dat bývají většinou a pouze sami zaměstnanci firmy. Útočníci používají cestu nejmenšího odporu a využívají především tzv. sociotechniku. Tedy přesvědčování lidí s cílem oklamat je natolik, aby uvěřili, že jsou osoba s totožností, kterou předstírají. Proč by se někdo obtěžoval s prolamováním hesel, když mnohdy stačí zavolat asistentce a chytře pokládat otázky. V drtivé většině případů si zaměstnanci ani neuvědomí, že prozradili citlivé údaje.

Investujte čas do školení o bezpečnosti

Útočníci také mohou předstírat, že patří do IT oddělení dané firmy. Zaměstnanci se poté nezdráhají vyzradit různá přístupová hesla a jména. Při nahrávání viru do počítače funguje také velmi jednoduchý trik, jakým je například pohození CD s nápisem „Plán propouštění pro rok XY“ na chodbě. Vždy se najde nějaký zaměstnanec, u kterého zvědavost převáží nad opatrností a CD s virem do počítače vloží. V případě používání VoIP však nehrozí výraznější nebezpečí, než u jiné běžné formy komunikace. Jedinou a zaručenou prevencí je vždy důkladné proškolení zaměstnanců o bezpečnosti a o nakládání s citlivými daty společnosti.

Zpět na hlavní stránku